12 Nisan 2012 Perşembe

CESUR YENİ DÜNYA 1


    Geçen haftalarda ne okusam ne okusam diye düşünürken lisede felsefe hocamın tavsiyesi üzerine not ettiğim kitapların yazılı olduğu kağıda rasladım. O kitaplardan biri Cesur Yeni Dünya idi. Bu kitapta diğerleri gibi okurken beni soru yağmuruna tutan okuduktan sonra her ne kadar okuma eylemi tamamlansa da beni üzerinde düşünmeye mecbur kılan bir kitaptı. Ve ben her zamanki gibi bundan derin bir haz aldım. İlk kısımda Aldous Huxley'nin kısaca hayatını değineceğim.

    Pasifist, hümanist yazar Aldous Huxley 26 Temmuz 1894 de Surrey,İngiltere’de doğmuş. İngiltere de bilimadamı ve sanatçılarıyla ünlü bir aile olan Huxley ailesinin fertlerinden biri. Bu geneleği devam ettireceği düşünülen yazar  gözleriyle ilgili yaşadığı rahatsızlık sonucu neredeyse kör kalıyor ve bu yüzden bilimadamı olamıyor. Fakar Aldous her ne kadar bilimadamı olamasa da  bilimi takip etmekten ve romanlarında bilimi en iyi şekilde işlemekten de geri kalmıyor. Hayatı hakkında yazacak çok şey var ama ben ilgili olduğum kısımlardan bahsetmek istiyorum. 1937 de Avrupa savaşa hazırlanırken Aldous USA ya gidiyor. Orda  Pride & Prejudice romanının filme uyarlamasını ve başrolde Orson Welles'ın (Citizane Kane )olduğu Jane Eyre ın senaristliğini yapıyor. 1950 başlarında LSD ve Meskalin adlı uyuşturucu maddelere merak salıyor. Meskalin ile yaşadığı deneyimlerini anlattığı "Doors of Perception" kitabını yazıyor.(The Doors grubu isimlerini bu kitaptan esinlenerek koymuştur.) 22 Kasım 1962 yılında kanserden ölüyor. Kitaplarından bazıları;

1932
 Cesur Yeni Dünya
1954 Algı Kapıları
1962 Ada
1958 Cesur Yeni Dünyayı Ziyaret

3 yorum:

  1. İzleyici bölümünü bulamıyorum sanırım gizlenmiş açarsanız daha verimli olur takip edilmek adına ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz acemisiyiz buranın farkında değildik teşekkür ederiz uyarın için =))

      Sil
  2. bu kitap benimde kitaplığımda. alanında oldukça önemli bir kitap..

    YanıtlaSil